Audi TT zawsze generowało zainteresowanie przy wyjątkowych okazjach; w 2006 roku Audi wypuściło edycję specjalną TT, aby uczcić koniec pierwszej generacji ikony designu. Tym razem producent Audi wyruszył w międzykontynentalną trasę pożegnalnych specjałów marki, takich jak 2022 TT RS Quattro Heritage Edition, 2023 TT RS Iconic Edition i 2023 TT Final Edition w Europie, Audi TTS Memorial 2023 Edycja w Japonii, a teraz tylko dla Amerykanów – TT Roadster Final Edition. Wygląd opuszczanego dachu sprawia, że ten egzemplarz różni się od innych wyjątkowych edycji elementami wyposażenia, dlatego wg. specyfikacji: można go mieć wyłącznie w kolorze Goodwood Green Pearl Effect ze skórą Palomino Brown, a kolor nadwozia i wykończenie wnętrza nawiązują do pierwszej generacji Audi TT które szturmem zdobyło rynek. Któż nie pamięta tych cudownie plecionych foteli i koloru „zielonej butelki”?!
Akcenty Premium Grey Matte podkreślają nadwozie S line, ale Audi tym razem pomija konsekwentnie plakietki S line. Szary dach był wcześniej dostępny tylko z okazji 20. rocznicy TT Roadster w 2019 roku. Znawcy marki dobrze to pamiętają. To nie jest seryjny kolor! Dodatkowy zestaw specjalny tego wyjątkowego egzemplarza obejmuje magnetyczne zawieszenie jezdne Audi z 20-calowymi kutymi kołami ze szprychami Y na zewnątrz, wstawki z włókna węglowego, rozszerzoną skórę Palomino Brown na takich elementach, jak bagażnik i drzwi samochodu oraz unikalne dywaniki podłogowe do wnętrza.
Na rynek amerykański trafi 50 egzemplarzy, każdy napędzany czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,0 litra i turbodoładowaniem, generującym 228 koni mechanicznych i momentem obrotowym 258 Nm, przełączanym za pomocą siedmiobiegowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Zaczynają się od 68 895 dolarów przed opcjami i podatkami – czyli o 10 000 dolarów więcej niż Audi TT Roadster z 2023 roku, czyli jakieś 290k PLN także jeśli macie jakiegoś wujka lub ciocię za oceanem bo ostatni szansa na zakup bo Audi TT Roadster Final Edition 2023 może być ostatnim sposobem zamówienia nowego TT W Stanach witryna Audi już przekształciła swoją stronę TT na historię trzech generacji samochodu i usunęła opcję „Buduj i cena”, co oznacza, że TT czeka taki sam los jak R8. Produkcja TT kończy się w tym roku modelowym, dyrektor Audi zasugerował w zeszłym miesiącu, że przyszłe „kultowe samochody” są już opracowywane na platformie elektrycznej Grupy Volkswagen.